Maksat kitap kokusunu doyasıya içimize çekmekti.

Kitap sevgisi nereden geliyor diye soru mu olur? Bu bana ‘neden nefes alıyorsun?’ demek gibi bir şey. Benim için temel ihtiyaç gibi, hayatın olurunun bir parçası kitaplar. Dolayısıyla Kartal’dan Beylikdüzü’ne gitmek de olası geliyor bana. E kitap fuarı zamanı çünkü!
İstanbul’a geldiğimden bu yana tek bir kez gidemedim. O seneyi neden kaçırdım, hatırlamıyorum. Ama hatırladığım şu ki her sene başka kitap severlerle paylaştım bu keyfi. Her seferinde ayrı bir tat aldım. 
Bir Cumartesi mesaisinden sonra amacım Kadıköy’e gidip Mephisto’ya uğramak, belki bir çay içip biraz dergi okuduktan sonra eve geçmekti aslında. Ama bir baktım ki metrobüse yürüyorum ve yine üşenmeyip gidiyorum taa oralara.
Kitap fuarından kitap almak hesaplı mı? Hayır, internetten daha uyguna ve zahmetsiz alabilirsiniz. Öğrencilik zamanlarındaki gibi söyleşi/panel dolaşacak vaktim de olmuyor. Ama o kalabalığı görmeyi, binlerce kitabın arasında gezinmeyi, sevdiğim bir yazara rastlamayı, Ot Dergisi, Penguen, Leman, Uykusuz stantlarında vakit öldürmeyi seviyorum n’apabilirim?
Arkadaşımla buluşmamız biraz zaman alıyor, çünkü fuar hınca hınç dolu. Onu ararken Ot Dergisi standını görüp hemen Ot’un alamadığım son sayısını ve tabi ki kupasını alıveriyorum. Oradan az ilerde Metis’in standına denk geliyorum. Raflarda dolaşırken ismi ‘Prag’ olan bir kitaba denk geliyorum. Prag, hayallerimin şehri.. Kitabı incelemem ile almaya karar vermem arasında saniyeler geçiyor sadece. Tam ödemeyi yapacağım o da ne Didem Madak’ın setine gözüm takılıyor. Onu da alıveriyorum. 
Arkadaşla buluşuyoruz sonunda. Kendisi FOM Kitap’ın sahibi.Çocuk kitapları basıyor. 4. kitabı Yuvaya Uçmak yeni çıktı. Tüm kitaplara şuradan ulaşabilir, facebook sayfasını şuradan takip edebilirsiniz. Ki bence edin. Şimdiki çocuklar daha mı şanslı sanki? Arkadaşım diyordum… Fuat diyebilirim artık o zaman. Fuat daha çok öykü okuman lazım diyor, onun üzerine Cemil Kavukçu’nun bir kitabını hediye ediyor bana. Kitap hediyesi almaktan hiç bıkmayabilirim galiba. Beraber Notos’un standına da uğruyoruz. Ben Tomris Uyar’ın kapak olduğu sayıyı o Sait Faik’in kapak olduğu sayıyı alıyor. Fuat ve tanışmama vesile olduğu insanlarla bolca, keyifli sohbetin edildiği bir gün geçirdim kısadan hisse.
Ve fark ediyorum ki..
Orası da bana kalsın.

Fikrini Paylaş!

