Günlerden Nazım…

NHR15 Ocak 1902’de doğmuş mavi gözlü dev..

“Şiiri sevmemek mümkün mü?” dedirten satırlara imza atmış..

Sevdanın sesi olmuş..

Severiz Nazım’ı. Şiirle aram iyi değilken de severdim.

Atıf Yılmaz’ın yönettiği 1975 yapımı Türk filmi İşte Hayat’ta duymuştuk ‘Kadınlar’ şiirini..

Ve kadınlar,
bizim kadınlarımız:
korkunç ve mübarek elleri,
ince, küçük çeneleri, kocaman gözleriyle
anamız, avradımız, yarimiz
ve sanki hiç yaşamamış gibi ölen
ve soframızdaki yeri
öküzümüzden sonra gelen
ve dağlara kaçırıp uğrunda hapis yattığımız
ve ekinde, tütünde, odunda ve pazardaki
ve karasabana koşulan
ve ağıllarda
ışıltısında yere saplı bıçakların
oynak, ağır kalçaları ve zilleriyle bizim olan
kadınlar,
bizim kadınlarımız

En çok ‘Şimdi sen de herkes gibisin’ deyişine hayran oldum ben Nazım’ın. Sevişine, sevip vazgeçemeyişine…

Seni düşünmek güzel şey,
ümitli şey,
dünyanın en güzel sesinden
en güzel şarkıyı dinlemek gibi bir şey…
Fakat artık ümit yetmiyor bana,
ben artık şarkı dinlemek değil,
şarkı söylemek istiyorum…

Tek derdimiz sevgi olsun şu yalan dünyada. Sevmek olsun karanlıkların ışığı. Nazım’ınki gibi sözcükler dökülsün dudaklarımızdan. Onun satırları yaşadıkça O da yatsın huzurla. İyi ki doğmuş..

Sevmek, sevdiğin kişiyle birlikte olmak değildir unutma. Çünkü aşk; onunla yaşamak değil, onu yaşamaktır aslında.

Fikrini Paylaş!

