Köprüden Görünüş

köprüden görünüş

Lisedeyken her Cuma sinemaya gitmekti tutkum. Çünkü güzel memleketime tiyatro kırk yılda bir gelirdi. Onlar da özel tiyatro oyunları olurdu, para denkleştirip gidemezdim. O yüzden bilmezdim tiyatronun nasıl bir aşk olduğunu..

İstanbul’daki öğrencilik yıllarım birkaç oyunla geçti. Özel tiyatrolar pahalı geliyordu, şehir ve devlet tiyatrolarını takip etmek gibi bir alışkanlık da edinememiştim.

Geçen yıl bu gidişe bir dur deme kararı aldım. Bu sene de her Cuma’yı tiyatro günü ilan ettim kendime. Oyun Atölyesi de merakla takip ettiğim sahneler arasında. Haluk Bilginer’in yönettiği ve rol aldığı Nehir oyunu sayesinde tanışmıştım bu sahne ile. Nehir artık oynamıyor, ancak Dolu Düşün Boş Konuş oyunu ve geçen Cuma izlediğim Köprüden Görünüş bu sezondan tavsiye edebileceğim oyunlar.

Köprüden Görünüş Oyun Atölyesi’nin bu sezondaki yeni oyunlarından biri. Karısı ve karısının güzel yeğeni Catherine ile beraber yaşayan ve ailesinin geçimini limanda çalışarak sağlayan Eddie, karısının İtalya’dan kaçıp gelen kuzenlerine evini açar. Ama kuzenlerden biri, Catherine’e aşık olunca Eddie’nin kendisinden bile gizlediği tutkusu hepsini trajik bir sona götürür.

Eddie rolünde Bülent İnal’ı, Catherine rolünde Nazlı Bulum’u ve hikaye anlatıcısı olarak da Kubilay Karslıoğlu’nu izlediğimiz oyunun diğer oyuncuları Aslı Yılmaz, Aykut Akdere, Ercüment Acar, Sedat Bilenler ve Melih Pamukçu. Oyunun yönetmenliğini ise Kim Korkar Hain Kurttan oyunu ile ismini duyuran Tekindor çiftinin oğulları Hira Tekindor yapmakta.

Oyun nelerden bahsediyor dersek…

  • Aşktan… Dürüst bir adamı yüzüne tükürülecek bir hainlik yapmaya sürükleyebilecek bir tutkudan…
  • Haktan ve hukuktan… İnsanların elleriyle kurdukları bir adalet sisteminin göreceliliğinden… Eşitsizliğinden…
  • Ülkelerinde karınlarını dahi doyuramayan insanların sevdiklerinden uzakta ekmek parası peşinde koşmasından… Gurbetin her türlüsünün zor olmasından… Herkesin yaşamaya değer hayalleri olduğundan…

Köprüden Görünüş oyununa bilet almak ya da Oyun Atölyesi’nin diğer oyunlarını incelemek için www.oyunatolyesi.com adresini ziyaret edebilirsiniz. 7 Ocak’ta ilk kez sahnelenecek yeni oyunları Aşk Delisi için ben yerimi aldım bile! Provaları sürmekte olan yeni Haluk Bilginer oyunu Pencere’yi de merakla bekliyorum…

Fikrini Paylaş!

